سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]
وب نوشت‏های موسوی
 
شهادت عماد مغنیه اهداف و پیامدها

صهیونیست‌های خونخوار و جنایتکار بدانند که خون مطهرشهیدانی همچون عماد مغنیه صدها عماد مغنیه می‌آفریند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغیان را دو چندان می‌کند. مردانی چون این شهید بزرگوار زندگی و آسایش‌و بهرهمندی‌های مادی خود را در راه دفاع از مظلوم ، مبارزه با ظلم و استکبار فدا کردند و این ارزش والایی است که همه وجدان‌های انسانی در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.
متن فوق قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت عماد مغنیه معروف به حاج رضوان است که سرانجام بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت و مبارزه با رژیم صهیونیستی ، به دست تروریسم سازمان یافته دولتی این رژیم در انفجار خودرویی در شهر دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید.
ایشان متولد هفتم دسامبر سال 1962‌ ، از فرمانده برجسته حزب‌ا... ، مسؤول یگان جهادی مرکزی و دستگاه امنیتی حزبا... بود.
امریکا، مغنیه را فرد شماره یک تحت پیگرد و در فهرست تروریست‌ها می دانست و ‌25‌ میلیون دلار به کسی که درباره او اطلاعات ارایه کند، جایزه تعیین کرده بود.‌
‌ حاج رضوان از خانواده ایثار و شهادت بود تا جایی که دو برادر وی به نام‌های فواد و جهاد نیز پیش از این به شهادت رسیده اند‌.‌
این اقدام تروریستی که به احتمال قریب به یقین کار مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی و تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی است به دلایل و اهدافی صورت گرفته ازجمله:
نخست این‌که مغنیه به علت سابقه مبارزاتی طولانی‌اش که در هر دو عرصه فلسطین و لبنان داشت تحت تعقیب دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود. وی در حزب‌ا... رهبری عملیات ویژه را بر عهده داشت و فرماندهی عملیات تدافعی حزب‌ا... را در جنگ 33 روزه بر عهده داشت که ضربات کاری و جبران ناپذیری بر پیکر ارتش صهیونیستی وارد ساخت. از این لحاظ به نظر می رسد یکی از اهداف این رژیم از ترور عماد مغنیه به‌ویژه در این مقطع زمانی جلوگیری از تضعیف روحیه نظامیان شکست خورده صهیونیستی و مقابله با پیامدهای ناشی از انتشار گزارش وینو گراد در جامعه صهیونیستی بوده است.
هدف دیگر از این ترور را می‌توان دامن‌زدن به هرج و مرج و تشدید اختلافات داخلی در میان گروه‌های سیاسی این کشور از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت هدف از عاملان این ترور این است که فضای حاکم بر لبنان را در سالگرد ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان متشنج کنند و اختلافات داخلی میان گروه‌های سیاسی این کشور را تشدید نمایند.
هدف دیگر رژیم صهیونیستی برای بازسازی چهره و روحیه شکست‌خورده خود پس از جنگ 33 روزه دست به این اقدام زد و در حقیقت این ترور ناشی از احساس شکست این رژیم است.
اسرائیل در این اقدام نه تنها نفعی نخواهد برد بلکه این ترور، هزینه بسیار سنگینی را به ارکان رژیم اشغالگر وارد خواهد ساخت؛ چراکه اکنون از نظر حزب‌ا... لبنان ، مرزهای مقاومت که تا کنون در مرزهای جغرافیایی این کشور محدود بود، شکسته خواهد شد و تا هر جا که هدفی اسرائیلی وجود داشته باشد، کشیده خواهد شد، چراکه دبیر کل حزب‌ا... سیدحسن نصر‌ا... در سخنانش در روز تشییع جنازه مغینه اعلام کرد: «من در برابر جسد پاک او در برابر جهانیان که در انتظار موضع‌گیری حزب‌‌ا... هستند، تاکید می‌کنم:جهانیان به مسؤولیت من بدانند ما برای مرحله سقوط اسرائیل آماده می‌شویم. اگر خون شیخ راغب حرب آن‌ها را از سرزمین‌های لبنان خارج ساخت و خون سید عباس موسوی آن‌ها را از مرز خارج ساخت، خون عماد مغنیه آن‌ها را از عرصه وجود ان‌شاء‌ا... پاک خواهد کرد.»
سخنان وی امید را در دل همه مسلمانان بیش‌ترکرد و لرزه براندام نحیف اسرائیل جنایتکار انداخت و به دنبال این سخنان، مقام‌های رژیم صهیونیستی وضعیت در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی را فوق‌العاده و حالت آماده‌‌باش اعلام کردند. تا جایی که شبکه خبری المنار، فاش کرد که دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی ترور عماد مغنیه به تمامی سفارت‌ها و کنسول‌گری‌ها و آژانس‌های یهودی وابسته به خود در کلیه کشورها اعلام کرد تا مراقب اقدامات تلافی‌جویانه حزب‌‌ا... باشند. در این ارتباط روزنامه اسرائیلی‌ها‌آرتص نیز اعلام کرد که اجرای این‌گونه ترورها جز افزایش خشم و نفرت مردم جهان هیچ سودی برای اسرائیل نخواهد داشت و اصرار ملت‌ها را برای مقابله با صهیونیست‌ها افزایش خواهد داد.
در پایان ذکر این نکته قابل توجه است که همزمانی این ترور با سالگرد ترور سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب‌ا... می تواند بیانگر این پیام باشد که هم‌چنان‌که ترور رهبران و مسؤولان سابق حزب‌ا... نتوانست از رشد و پویایی جنبش مقاومت اسلامی لبنان جلوگیری کند؛ اگرچه ترور عماد مغنیه ضایعهای بزرگ برای این جنبش محسوب می شود؛ اما نخواهد توانست به جایگاه حزب‌ا... خدشه‌ای هر چند کوچک وارد سازد و روزها و ماه‌های آینده این اشتباه بزرگ استراتژیک اسرائیل را اثبات خواهدکرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/12/7:: 11:0 عصر     |     () نظر
 
هسته ای شدن؛ راهی بی توقف

تحویل محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه رویداد مهمی است که باعث تحلیل‌های مختلفی شد این رویداد از یک طرف در روابط ایران و روسیه اثرگذار خواهد بود و از طرف دیگر معادلات مربوط به موضوع هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مقامات روسیه در دیدارهای اخیر با مسؤولین ایران قول قطعی داده بودند که تحویل سوخت را به زودی آغاز و ظرف دو ماه بعد از آغاز کار تحویل سوخت را تکمیل نمایند. در این میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در سفر به تهران بر قولی که داده شده بود تاکید کرد و انجام آن‌را قطعی دانست . این وعده در هفته آخرآذرماه محقق شد و سرانجام دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی بار دیگر موفقیتی چشمگیر را در عرصه بین الملل کسب کرد و در ایستگاه بوشهر سکانس موفقی را تجربه کرد. این موفقیت در ابعادمختلفی قابل بررسی می باشد که به نمونه هایی از آن اشاره می‏شود.ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/17:: 9:14 عصر     |     () نظر
 
اعترافات سیاست‌مداران دنیا

از دیگر موارد عدمم موفقیت آمریکا بر انزوای ایران اعترافات سیاست‌مداران دنیا به این روی کرد است، در طی روزهای گذشته بسیاری از سیاستمداران و بزرگان جهانی بر این عقیده‌اند که دیگر زمان بی‌اعتنایی به کشورها تمام شده و باید به آن‌ها احترام گذاشت و با زورگویی نمی‌توان از کشوری چیزی طلب کرد. و تنها راه مذاکره است و این خود نیز بطلانی بر نظریه انزوا است. به نمونه هایی از این اعترافات اشاره می‌کنیم:
سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: جمهوری اسلامی ایران با نفوذترین کشور منطقه است.
سناتور دموکرات «دایان فین اشتین» گفته است: اکنون زمان دیپلماسی در بالاترین سطوح است.
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در جلسه‌ای که برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه سوم علیه ایران برگزار شد بود ضمن استقبال از گزارش سازمان‌های جاسوسی امریکا اذعان داشت: «روسیه اطمینان دارد ایران حتی پیش از سال 2003 میلادی هم برنامه نظامی نداشته است. بنابراین دلیلی برای تشدید فشارهای اقتصادی یا محروم کردن این کشور از حضور در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی بین‌المللی وجود ندارد.»
پادشاه عربستان سعودی نیز در سفر به لندن ضمن هشدار به امریکا در پرهیز از هرگونه ماجراجویی جدید علیه ایران، گفت: «باید با حکمت و درایت تصمیم گرفت».
«سعود الفیصل»، وزیر امور خارجه عربستان قبل از آغاز نشست آناپولیس، تأکید کرد: «ایران کشوری مهم در منطقه است و نقش مهمی در امنیت منطقه ایفا می‌کند لذا ما با ایران رابطه‌ای صمیمانه برقرار می‌کنیم و نسبت به فعالیت‌های ایران اطمینان کامل داریم.»
آنجلیکا رئیس هیأت روابط با ایران در پارلمان اروپا ضمن انتقاد از مواضع امریکا درباره مسأله هسته‌ای و تاکید بر مذاکره برای این منظور توصیه کرد که موضوع هسته‌ای ایران از شورای امنیت و مذاکره درباره تصویب قطعنامه‌های بیش‌تر علیه ایران خارج شده و به‌طور کامل به آژانس برگردد و گفته: «از آن‌جا که از امریکا انتظار هیچ راهکار سازنده‌ای در حل مسأله هسته‌ای ایران نمی‌رود بایستی اروپایی‌ها در این زمینه اجرای امور را در دست بگیرند. اروپایی‌ها نباید با مسامحه‌کاری با سیاستهای امریکا همراه شده و به گزینه نظامی با ایران در حل این مسأله روی آورند. ما باید بدون امریکا وارد مذاکره با ایران شویم.»
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از رئیس جمهوری امریکا به سبب شکست تلاش‌هایش در تحریک جامعه بین‌المللی بر ضد ایران بوش را انسانی غیر منطقی توصیف کرد. ایهود باراک در این مورد گفته است بوش در تحریک جامعه بین‌المللی بر ضد ایران برای توقف برنامه هسته‌ای این کشور شکست خورده است.
در پایان بایسته است قسمتی از سخنان ‌دکتر علاءالدین بروجردی که در نطق پیش از دستور مجلس ایراد کرده، به درستی بین ایران و امریکا مقایسه کرده است را بیاوریم: «... در چنین شرایطی به‌راستی چه کسی منزوی است؟ آیا جمهوری اسلامی ایران که مقامات عالی رتبه‌اش وقتی به عراق بحران‌زده سفر می‌کنند، به همه جا می‌روند و همه را می‌بینند و یا امریکایی که حتی در سطح سفر رئیس‌جمهور به‌رغم داشتن ده‌ها‌هزار نیروی مسلح در این کشور بدون اطلاع قبلی و با نگرانی و ترس، سفری فقط چند ساعته به عراق دارد؟
آیا جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی جهان امروز منزوی است که در اجلاس مهم شانگ‌های که دو عضو موسس آن از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل هستند دعوت می‌شود، و در سطح رئیس‌ جمهور به سخنرانی، ملاقات و مذاکرات رسمی می‌پردازد یا امریکایی که برای جلوگیری از این دعوت، همه تلاش خویش را به‌کار می‌گیرد و نمی‌تواند؟ وی با ادامه این سوالات، خاطرنشان کرد: آیا جمهوری اسلامی ایران کشوری منزوی است که از رئیس‌جمهورش در سفر به کشورهای مختلف جدای از استقبال مقامات رسمی، مردم با شور و شوق و علاقه استقبال می‌کنند یا امریکایی که به هر کجا که می‌رود حتی کشورهای اروپایی، با موج اعتراض و ابراز نفرت مردم مواجه می‌شود.»


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 5:33 عصر     |     () نظر
 
حضور قدرتمند ایران در خاورمیانه

با وجود تلاش‌های امریکا در منطقه خاورمیانه مبنی بر ایجاد اختلاف بین ایران و کشورهای منطقه که یکی از استراتژی‌های اصلی دشمن برای انزوای ایران در جهان عرب محسوب می‌شود در این میدان می ‌توان به اجلاس آناپولیس اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین اهداف آن انزوای ایران بود. با این وجود تلاش ایران در سیاست فعال و تنش‌زدایی باعث شده که نه تنها ایران به انزوا کشانده نشود؛ بلکه در سال‌های اخیر مناسبات ایران با کشورهای عربی خلیج فارس و خاورمیانه سیر صعودی را طی کند. در ادامه به چند نمونه اشاره می‌شود:
الف) شرکت دکتر احمدی‌نژاد در شورای همکاری خلیج فارس که با دعوت امیر قطر صورت گرفت. این حضور یکی از مواردی بود که توطئه انزوای ایران را خنثی کرد و خط بطلانی بر تبلیغات امریکا و دوستانش کشاند و ثابت کرد که عملا ایران منزوی و تنها نیست که تأثیرگذارترین کشور منطقه محسوب می‌شود.
ب) دعوت رسمی پادشاه عربستان از دکتر احمدی‌نژاد برای انجام مناسک حج که اولین بار در تاریخ روابط این دو کشور صورت پذیرفت.
ج) موضوع مهم دیگر در این مقوله ورود اتحادیه عرب و چهره‌های شاخص اعراب در حمایت و دفاع از بهره‌مندی ایران از انرژی هسته‌ای است که می‌توان به اظهارات «عمرو موسی» دبیرکل اتحادیه عرب در دفاع و حمایت از مواضع و دیدگاه‌های محمد البرادعی اشاره کرد. این درصورتی می‌باشد که معمولا کشورهای عربی و نهادهای بین‌الملل عرب در مسایل مرتبط با ایران معمولا از موضع سکوت رفتار می‌کردند.
د) توسعه روابط مصر و ایران که آغاز روابط جدید سیاسی در منطقه است که با سفر هیأت بلندپایه مصری به کشورمان، فصل جدید روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر ایجاد خواهد شد.
این همکاری علاوه بر این‌که آثار زودهنگام مثبتی بر منطقه دارد و قطعا مورد توجه سایر کشورهای منطقه هم قرار خواهد گرفت؛ یکی از استراتژی‌های اصلی دشمن برای انزوای ایران در جهان عرب را با شکست مواجه می کند.
هـ) تأثیر ایران در تحولات عراق که با وجود مخالفت‌ها و ناخوشنودی‌های سران امریکا باعث شده تاکنون سه دو مذاکره در سطح سفرا در عراق درباره بهبود اوضاع امنیت این کشور برگزار کنند و این خود به خوبی نشان می‌دهد که خود امریکا نیز اعتقادی به این دروغ خود که ایران را منزوی کرده، ندارد. درضمن داد و ستدهای فراوان با عراق که با وجود حضور پررنگ و چشم‌گیر امریکا در این کشور قراردادهای متعددی را با ایران منعقد کرده ، سیاست امریکا را خنثی کرده است.
علاوه بر موارد مذکور می‌توان به محبوبیت ایران در مناطق دیگر دنیا مثل امریکای لاتین و افریقا اشاره کرد. کشورمان در تحقق سیاست فعال خود با عقد قرادادهای مختلف و دیدارهای مختلف با سران این کشورها برای نیل به این مهم تلاش می‌کند و همچنین در نفی ادعای بی‌اساس انزوای ایران می توان به استقبال پر شور مردم آن کشورها به همراه مسو‡ولین کشورشان، در سفرهای دکتر احمدی‌نژاد اشاره کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 5:31 عصر     |     () نظر
 
انزوای ایران خیال خام امریکا 2

در این پست به یکی دیگر از سیاست ایران را بیان می‏کنم

2. روابط گسترده ایران با روسیه
درسال‌های اخیر روابط ایران با کشور قدرتمند همسایه یعنی روسیه گسترش چشم‌گیری پیدا کرده است خود به چالشی برای سیاستمداران امریکا تبدیل شده است از مهم‌ترین این وقایع می توان به دیدارهای روسای جمهوری ایران و روسیه در نیویورک، شانگهای، بیشکک و تهران اشاره کرد؛ به‌خصوص حضور پوتین - رئیس جمهور روسیه - در تهران که با وجود سنگ اندازی‌های متعدد امریکا صورت گرفت و شرکت در اجلاس سران حاشیه دریای خزر در تهران و مذاکرات دکتر احمدی‌نژاد و پوتین که بر توسعه روابط میان دو کشور ایران و روسیه به‌طور صریح و روشن بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها تأکید کردند و همچنین دیدار وی با مقام معظم رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از دیگر رخدادهای مهم در پیشرفت این روابط می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
الف) مذاکرات مستقیم دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد، آن‌هم در اقامتگاه پوتین در«نووا اگاریوو» که این امر از نظر دیپلماتیک بسیار حائز اهمیت بود.
ب) سفر دکترمنوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه و شرکت در هفتمین کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور که به گفته ایشان با موفقیت برگزار شد و با اشاره به این‌که تجارت میان ایران و روسیه در 9 ماه سال 2007 در مقایسه با سال قبل 100 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: روسیه و ایران اولین و دومین دارنده عظیم‌ترین منابع گاز هستند؛ بنابراین همکاری‌های انرژی هم در روابط دو جانبه و هم همکاری‌های چند جانبه منشأ منافع فراوانی برای دو کشور خواهد بود.
3. روابط گسترده ایران با چین
ر سال‌هایی که ادعا می‌شود ایران در انزوا به سر می‌برد با کشور بزرگ و قدرتمند چین دارای روابط سیاسی و اقتصادی فراوانی هستیم از جمله این روابط می‌توان به قرارداد نفتی دو میلیارد دلاری ایران و چین اشاره کرد که با شرکت سینوپک بزرگ‌ترین شرکت نفتی و تولیدکننده مواد پتروشیمی چین منعقد شد؛ قرارداد کلانی در زمینه سرمایه‌گذاری در میدان نفتی یادآوران با ایران. طبق ارزیابی‌های ایران این میدان نفتی 2/3 میلیارد بشکه نفت خام و 7/2 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی قابل استحصال دارد.
در واکنش به این قرارداد وزارت امور خارجه امریکا در موضعی منفعلانه اذعان کرد که از انعقاد قرارداد نفتی میان ایران و چین مأیوس شده و آن را به زعم خود تضعیف کننده تلاش‌های بین‌المللی در فشار بر تهران برای توقف برنامه هسته‌ای دانست. «جسیکا سیمون» سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا در این رابطه گفت: ما از گزارش‌های (مربوط به عقد قرارداد) عمیقا مأیوس و نگران شده‌ایم و این را به صراحت به مقام‌های چینی خواهیم گفت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 5:28 عصر     |     () نظر
 
انزوای ایران خیال خام امریکا 1

از سال 1979 اعمال تحریم‌ها علیه ایران برای انزوای کشورمان یک پای ثابت سیاست‌خارجی واشنگتن بوده و همیشه ادعا کرده‌اند که در این سیاست موفق شده‌اند و ایران را به کشوری منزوی مبدل کرده‌اند و متاسفانه بعضی از افراد ناآگاه یا سست عنصر داخل کشور هم با آن‌ها هم‌صدا شده‌اند. اما واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد چراکه سیاستمداران کشورمان با دیپلماسی فعال و تکیه بر توانایی در داد و ستد توانسته‌اند با وجود دخالت‌ها و کارشکنی‌های سیاستمداران کاخ سفید، با کشورهای مختلفی نظیر روسیه و چین و... روابط صمیمی ایجاد کرده، با عقد قراردادهای متنوع در عمل این سیاست را با شکست روبرو کرده، سیاست امریکا را خنثی کنند. تا جایی که ناکامی‌های امروز امریکا؛ به‌ویژه انزوای سیاسی روزافزون واشنگتن در ماجرای مقابله با فعالیت‌های صلح آمیز اتمی ایران در سال‌های اخیر و عدم موفقیت در اجماع جهانی علیه ایران از پیامدهای این موفقیت محسوب می‌شوند.در ادامه به بعضی از موارد عینی که اثبات می‌کند ایران برعکس ادعای امریکا منزوی نبوده بلکه در سیاست خود موفق عمل کرده است را بیان می‌کنیم:
1. عدم توافق گروه 1+ 5 در باره صدور قطعنامه سوم علیه ایران
با وجود این‌‌که تلاش کشورهای غربی برای تصویب دور جدید تحریم‌های اقتصادی ایران تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است، گروه 1+5 در هفته اخیر تلاش‌های پیگیری برای تهیه پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران کردند، ولی هم‌چنان مخالفت روسیه و چین با تشدید تحریم‌ها مانع از تصویب آن شده است.

باوجود آن‌که قرار بود در جلسه شورای امنیت برای تصویب تحریم‌های جدید اقتصادی ایران، پیش از آغاز سال 2008 میلادی تشکیل شود و این تحریم‌های تحمیلی براقتصاد ایران از آغاز سال 2008 میلادی اجرا شود، ولی به دلیل عدم توافق کشورهای 1+5 با یکدیگر در این مورد و نیاز به مذاکرات بیش‌تر، جلسه به سال آینده میلادی موکول شد.
ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و نحوه تعامل با ایران هم‌اکنون به یکی از مسایل اختلافی در میان کشورهای اروپایی تبدیل شده است تا جایی که اروپائیان به دو گروه تبدیل شده‌اند گروهی هم‌چون فرانسه و انگلیس از تشدید تحریم‌ها حمایت می‌کنند و گروهی دیگر ضمن ابراز مخالفت با این اقدامات، افزایش فشارها را عاملی برای آغاز یک جنگ دیگر در خاورمیانه عنوان می‌کنند، چنان‌که فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، امریکا را به پرهیز از ماجراجویی توصیه و اعلام کرده که همراه روسیه و چین به دنبال پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایران است.
به نظر بسیاری از سیاستمداران ادامه این بحث‌ها منجر به افزایش اختلافات بیش‌تر میان کشورهای اروپایی خواهد شد؛ زیرا با نگاهی به عملکرد اروپا از آغاز اعمال تحریم‌ها علیه ایران از سوی امریکا تا کنون می توان ملاحظه کرد که کشورهای اروپایی تلاش کردند تا روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کنند. در این می‌توان به مناسبات فروان ایران با فرانسه که اتفاقا از دوستان و هم‌فکران امریکا بوده ‌و برای صدور قطع‌نامه تلاش‌های فراوانی نمود اشاره کرد.
در مورد ادامه تحریم‌های بیشتر علیه ایران نظرسنجی‌ای که از سوی شبکه تلویزیونی دولتی «Span -C» در امریکا صورت گرفته 79 درصد از پاسخ دهندگان به پرسش‌ها با مخالفت با اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران آن را در روند فعالیت برنامه هسته‌ای کشورمان بی اثر دانسته‌اند و حتی دموکرات‌های این کشور نیز مخالفت خود را با هرگونه اقدام خصمانه علیه تهران اعلام کرده‌اند. که این موضوع به خوبی نشان‌گر عدم انزوای کشورمان می باشد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 5:23 عصر     |     () نظر
 
نتایج حضور ایران در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس

رهبر معظم انقلاب اسلامی:‌

«این منطقه از جهان، یکی از حساسترین مناطق دنیا و جزئی از عالم اسلام است که ذخایر خدادادی آن باید به بهترین وجهی مورد استفاده امت اسلام قرار گیرد و برای نیل به این مقصود باید به دخالت نیروهای خارجی در این منطقه خاتمه داده شود و امنیت منطقه با همیاری و همکاری ملتهای منطقه بر پایه اخوت اسلامی برقرار گردد. ما بارها اعلام کردهایم که دست دوستی همسایگان خود را به گرمی خواهیم فشرد و همواره خواهان همبستگی بر اساس اخوت اسلامی بوده و هستیم.»

در هفته گذشته شاهد حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، در قطر بهعنوان یک تحول تاریخی بودیم.

با توجه به آن‌که شورای همکاری خلیج فارس عمدتا به نحوی بهعنوان مقابله با انقلاب اسلامی در آغاز پیروزی انقلاب در سال 1981 میلادی و با تحریک برخی دولت‌های غربی و با ماهیت ضدایرانی تشکیل شد، اما خوشبختانه با اقدامات اصولی مسؤولین نظام اسلامی در این سال‌ها معلوم شد که چیزی که باید از آن ترسید دخالت بیگانگان در منطقه می‌باشد. و بالعکس تبلیغات غربی‌ها ایران نه تنها تهدید منطقه نیست، بلکه پایگاه قدرتمند جهان اسلام بهحساب می‌آید و همچون دژی استوار در مقابل تهدیدات کشوری‌های زورگو ایستاده، به نمادی از مقاومت تبدیل شده است.

دعوت از دکتراحمدی‌نژاد وحضور وی نمایان‌گر دستاوردهایی است که کشور عزیزمان به آن‌ها دست یافته است که در این نوشتار به اختصار به بعضی از آن‌ها اشاره میکنیم:ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 1:36 عصر     |     () نظر
 
تحلیلی بر گزارش آژانس های اطلاعاتی امریکا

گزارش اخیر ایالا‌ت متحده امریکا مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای، بازتاب گسترده‌ای داشته است. در این گزارش که از طرف 16 سازمان اطلاعاتی امریکا صادر شده است به این نتیجه رسیده اند که ایران برنامه ای برای تولید تسلیحات هسته ای نداشته است .این گزارش درحالی منتشر شد که پیش از این پیش‌داوری‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و اهداف و مقاصد هسته‌ای ایران شده بود . در این هیاهوی تبلیغاتی جورج بوش، رییس جمهور امریکا احتمال وقوع جنگ جهانی سوم و یا هولوکاست هسته‌ای در صورت آنچه وی دستیابی ایران به زاردخانه‌های اتمی می‌نامید را مطرح کرد و به غلط مدعی شد که تهران آشکارا تمایلش برای در اختیار داشتن یک سلاح هسته‌یی را اعلام کرده است. و این مسئله را بهانه ای قرار داده بود تا اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی به وجود آورده،بهانه مناسبی برای حمله احتمالی علیه ایران داشته باشد.گزارش 16 نهاد اطلا‌عاتی امریکا در خصوص فعالیت‌ هسته‌ای ایران و اعتراف به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر ساخت بمب اتم حرکت نمی‌کند،باتوجه به وضعیت داخلی امریکا و رقابت‌ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و همچنین مخالفت دموکرات‌ها با استمرار حضور نیروهای امریکایی در عراق و سیاست‌ دولت بوش که موجب کشته شدن سربازان امریکایی و زیر سوال رفتن حیثیت و اعتبار ارتش این کشور شده و شکست‌های متعددی که امریکا در صحنه عراق از یک طرف و افغانستان از طرف دیگر داشت، این گزارش عنوان شده تا زمینه اقدام احتمالی جورج بوش رئیس‌جمهور امریکا و جمهوری‌خواهان را برای تحرک دیگری در منطقه و مشخصاً در رابطه با ایران از بین برود.

این گزارش از این نظر حائز اهمیت است که ارگان‌های متعدد اطلاعاتی این کشور را در بر می‌گیرد و یک گزارش رسمی است که به همین دلیل بازتاب گسترده‌ای در جهان داشته است. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/13:: 1:33 عصر     |     () نظر
 
نقطه اوج حج

کنگره حج اجتماع عظیم جهانی و عظیم ترین گردهمایی مسلمانان سراسر جهان است. این گردهمایی یکی از شعائر بزرگ اسلامی است که درخشش ویژه ای در تاریخ اسلام داشته و نقش محوری در وحدت و انسجام دنیای اسلام دارد .
* توحید و انسجام دو بال کمال
    مراسم حج بیش از هرچیز ناظر بر ایجاد و تقویت روحیه برادری دینی و ایمان به عقیده توحید است. ارتباط تنگاتنگ این دو مقوله با هم سبب شده تا مسلمین در پرتو این دو مشخصه تربیت یافته، ضمن تنظیم روابط برادری با یکدیگر به مقابله با مظاهر شرک وکفر به پاخیزند و از تمام عناصر تفرقه رهایی یابند و این خود عامل نیرومندی در همبستگی و انسجام مسلمانان جهان می باشد.
    احکام حج خط مشی زندگی فردی و اجتماعی هر مسلمان را تعیین نموده، وی را به کمال معنویت رهنمود می کند به گونه ای که در پیروان مکتب، روحیه خداپرستی و شرک ستیزی ایجاد می نماید و ایمان معنوی را با روح تازه ای به کالبد جامعه اسلامی می دمد و فکر و اندیشه مسلمانان را تعالی می بخشد. بر این اساس فریضه حج قادر است تغییر حالتی در مسلمانان پدید آورد که شیوه زندگی آنان دگرگون شود و به همبستگی و همدلی نائل آیند.
    این همبستگی و همدلی از آن جهت که به هیچ یک از نهادها و سیستم های سیاسی وابسته نیست و مطلقاً از ایمان فرد مسلمان نشأت می گیرد، حلقه پیوستگی و قدر مشترک همه مسلمانان محسوب شده، کمتر عاملی توان مقابله با آن را دارد. امتیاز چشمگیر اسلام اصل توحید است و برگزاری همه ساله مناسک حج بیانگر هویت توحیدی مسلمانان .
    از این رو حج، هجرت از هر گونه طبقه بندی ها و مرزبندی هایی است که حیات بشر را از هم جدا می کند و فقیر و غنی، و سیاه و سفید را به هم نزدیک می کند و در کنار هم قرار داده، وجه مشترک همه انسان ها را که همان عبودیت است، در همه زنده می کند، و بدین دلیل است که قرآن پرستش خدای یگانه را مایه اتحاد و همبستگی در پیروان ادیان الهی می خواند(?): «قـُل یا اهلَ الکِتبِ تَعالَوا الی کَلِمَةٍ سَواءٍ بَینَنا و بَینَکُم الّا نَعبُدَ الّا اللَّهَ و لانُشرِکَ بِهِ شیئاً و لایَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا اربابًا مِن دونِ اللَّهِ.»(?)
    عید قربان بزرگ ترین روز حج محسوب می شود؛ چنان که از امام صادق(ع) نقل است که در جواب معاویه بن عمار که از ایشان درباره «یَوْمَ الْحَجِّ اْلأَکبَرِ»(?) پرسیدند، فرموند: «آن، روز عیدِ قربان است.»(?) از آن جهت می توان گفت عید قربان تجلی توحید بوده و نمادی از تجلی انسجام اسلامی در ایام حج است. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/7:: 6:9 عصر     |     () نظر
 
به ریسمان الهی چنگ زنید

در آغازین روز سال جاری، مقام معظم رهبری، با درایت و تدبیر والای خود این سال را سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» ‌نامیدند.
بدون تردید اتحاد و انسجام اسلامی‌ یکی از ضروری‌ترین موضوعات مورد توجه دین اسلام است. از این رو قرآن به مسئله اتّحاد از دیدگاه اجتماعی آن نگریسته و بر اهمّیت اتّحاد میان جهانیان، ادیان، مسلمانان و نهاد خانواده تأکید کرده است.

 در قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران نیز که تبلور معارف اسلامی‌است، بر وحدت جهان اسلام تاکید شده است و دولت اسلامی‌را موظف کرده که سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی‌قرار دهد و کوشش پیگیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد. مطلب پیش رو به راهکارهای انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن می‌پردازد: ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/10/7:: 6:7 عصر     |     () نظر