سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی افسرده دل، کمتر می پاید . [امام علی علیه السلام]
وب نوشت‏های موسوی
 
قطعنامه سوم شورای امنیت و انتخابات

شورای امنیت سازمان ملل علی رغم گزارش مثبت البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه سوم تحریم علیه ایران را با 14 رای موافق و یک رای ممتنع اندونزی به تصویب رساند.
به موجب این قطعنامه، دارایی های اصلی ایرانیان در خارج از کشور مسدود می شود و از مسافرت مقامات خاص ایرانی و فروش تجهیزات با هدف استفاده نظامی ممانعت به عمل می آید.
می توان هدف آن‌ها در شرایط کنونی جامعه ایران را بر هم زدن شرایط داخلی ایران و استفاده تبلیغاتی برای اختلاف و برهم زدن صفوف مستحکم مردم ایران دانست.
مقامات آمریکایی ،انگلیسی و فرانسوی اعلام کرده بودند که باید شرایط داخلی ایران را برهم بزنند تا موازنه
سیاسی داخلی در جمهوری اسلامی ایران برهم خورده و از این طریق بتوانند اهداف خود را در قبال موضع هسته‌ای ایران پیش ببرند.
آمریکا به این امید که ابعاد اقتصادی قطع‌نامه شورای امنیت می‌تواند به نوعی استراتژی جداسازی ملت ازحاکمیت را در ایران پیاده کند ،به همین دلیل سعی کرد با تمام قوا این قطعنامه را پیش از انتخابات ایران به تصویب برساند تا با فاصله انداختن میان مردم و نظام ، فقدان مشروعیت حکومت را ثابت کند.
حال سوال اساسی این‌جاست که آیا آمریکا در سیاست خود موفق عمل کرده است یا خیر؟
در جواب باید گفت آمریکایی‌ها هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند و به تعبیر علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس؛ آمریکا در شناخت ملت ایران هنوز در کودکی بسر می‌برد. چون روش آمریکاییان در این‌باره بسیار کودکانه و به‌دور از منطق بود؛ چراکه پیش از این نیز آن‌ها این روش‌ها را امتحان کرده بودند و به نتیجه‌ای نرسیده بودند.
به هر حال ملت ایران همیشه نشان داده است که وقتی از سوی بیگانگان تحت فشار قرار می‌گیرد بیش از گذشته اتحاد و همبستگی خود را حفظ کرده ، بر انسجام ملی پافشاری می‌کند.
مردم ایران درآخرین روزهای سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ،روز 24 اسفند را با حضور حداکثری خود به حماسه‌ای دیگر تبدیل خواهند کرد و با حضورشان در انتخابات نشان خواهند داد که این‌گونه فشارها بر عزم ملت ایران تاثیر عکس دارد و نه تنها باعث جداسازی ملت ازحاکمیت نخواهد شد بلکه بر همبستگی و انسجام هر چه بیشتر مردم و حکومت و به دنبال آن حمایت آن‌ها بر ادامه راه بی بازگشت پیشرفت هسته‌ای خواهد بود نشان خواهتند داد که  این استراتژی نیز ناموفق بوده و ناکارایی آن را با حضور حداکثری در انتخابات ا ثابت کرده ، بار دیگر ناکامی سیاست‌های ایالات متحده را بر تارک تاریخ ایران خواهند نوشت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط موسوی 86/12/20:: 9:36 عصر     |     () نظر